Nieuwsbericht afbeelding

VoorInfra: “Mister KLIC werkt makkelijk en snel voor de mensen binnen én buiten”

Mister KLIC positioneert zichzelf graag als ‘de uitgebreidste KLIC-applicatie voor de gunstigste prijs’. Maar liever dan zelf van alles roepen, laten we onze klanten aan het woord. Waarom zijn zij fan? In deze reeks studycases vertellen zij hoe het gebruik van Mister KLIC wordt ervaren, wat de meerwaarde is en voor wie het nog meer aan te bevelen is. Eerder in de reeks studycases zijn onder andere Unihorn, CIAG en TenneT aan het woord geweest. Nu spreken we VoorInfra, het ingenieursbureau met kennis van kabels- en leidinginfrastructuur.         

Wie: Kay-Arne Roeterd
Functietitel: Operationeel manager
Werkzaamheden binnen VoorInfra: eindverantwoordelijke voor innovatie, het ontwerp, de voorbereiding en de procesbegeleiding voor het aanleggen van ondergrondse infrastructuur

Om even bij het begin te beginnen: hoe is de samenwerking tussen VoorInfra en Mister KLIC ontstaan?
“Die is vooral vanuit Geostruct ontstaan. Wij gebruikten hun weboplossingen (InfraMap). Toen wij daar de vraag neerlegden of we informatie over KLIC-meldingen in hun weboplossingen konden krijgen, werden we doorverwezen naar de ontwikkelaar van de weboplossingen van Geostruct: GeoGap, het bedrijf achter Mister KLIC."

Hoe werd er gewerkt met KLIC-meldingen voordat Mister KLIC er was?
“Wij hebben schouwers buiten rondlopen die ons netwerk voorbereiden om te kijken waar we wel of niet kunnen gaan liggen. De meeste schouwers hebben graag kaarten bij zich voor een goede oriëntatie. Voorheen gaven we die fysiek mee, vaak op A0-formaat. Daar werd dan weer op getekend of iets bij gezet en die informatie moesten we dan weer inscannen om te verwerken. Bij sommige gebieden die werden verkend, moesten we wel 25 tekeningen maken en afdrukken om mee te geven. Als je dan 10 gebieden hebt, gaat het echt om een enorme hoeveelheid kaarten. Dat is best wel een riedeltje iedere keer.

Ik had al langer de wens dat die mannen buiten alles op een tablet kunnen zien en de schouwing op locatie kunnen verwerken. Op basis van die wens is Geostruct InfraMap gaan ontwikkelen. Als de schouwers klaar zijn, zien de mannen op kantoor meteen welke opmerkingen erbij geplaatst zijn en kunnen ze direct beginnen met het maken van de aangepaste ontwerpen. Een belangrijk onderdeel daarvan zijn de bestaande kabels en leidingen. Bij concurrenten van Mister KLIC is het moeilijk om die informatie in onze eigen GIS te krijgen. Want dan ga je werken met ZIP-files en heb je uitdagingen in hoe je die terugkrijgt en hoe je die gaat opbouwen, dat is altijd heel lastig. En het kost veel tijd. Geostruct tipte toen Mister KLIC als applicatie voor KLIC-meldingen waardoor we de KLIC-meldingen niet meer handmatig hoeven te downloaden en importeren in InfraMap. Dat scheelt wel tot een klein half uur per KLIC-melding.”

Wat is de belangrijkste meerwaarde van de samenwerking tussen Mister KLIC en VoorInfra?
“Wat ik zelf altijd wel fijn vind is dat je niet vastzit aan een grotere organisatie. Mister KLIC is wendbaar en kan snel iets oplossen. Soms wil je snel schakelen en niet allerlei tickets hoeven in te schieten en maar wachten tot er iets gebeurt. Mister KLIC reageert altijd heel snel en dat vind ik wel plezierig in de samenwerking.

Functioneel vind ik de manier waarop je KLIC-meldingen kan inladen, in verschillende formaten, erg fijn. En datzelfde geldt voor een KLIC-melding aanvragen, wat toch altijd al wel een dingetje is. Dat verloopt heel eenvoudig en soepel. De mannen buiten geven aan dat ze het fijn vinden dat ze in Mister KLIC veel verder kunnen inzoomen. Bij concurrenten kan dat vaak niet of dan zijn de lijnen minder scherp. Dan krijg je een dikke lijn en weet je niet precies waar je moet insteken.”

Aan wie zou je Mister KLIC nog meer aanbevelen?
“Ik zit zelf natuurlijk volop in de aanleg van kabels en leidingen, dus dat is een makkelijke: iedereen die iets doet met graafwerkzaamheden. Bij ons in de markt gebruikt denk ik iedereen al wel iets als Mister KLIC. Zeker als het gaat om het voortraject, dan kun je het zo gek niet bedenken of het is interessant om een koppeling te leggen tussen Mister KLIC en bestaande GIS of AutoCAD. Daarnaast denk ik dat de groenbranche nog wel interessant kan zijn. Hoveniers bijvoorbeeld, vooral die in de aanleg zitten.”

Wat is de technische impact om Mister KLIC te gebruiken?
“De applicatie werkt fijn dus er is geen technische drempel om ermee te werken. Het werkt makkelijk, de look and feel is fijn en het laadt snel. Verder is de technische impact vooral positief en heeft die te maken met de transformaties; dat je zaken niet meer hoeft te exporteren en om te bouwen naar andere lagen. Het loopt fluïde in elkaar over waardoor bij iedere verversing informatie wordt uitgewisseld.”

Tot slot: wat is je meest positieve ervaring in de samenwerking met Mister KLIC?
“Het enthousiasme als je met de mensen van Mister KLIC praat. Ik vind het altijd wel prettig als je niet met een stijve organisatie te maken hebt. We zijn waarschijnlijk geen hele grote klant van Mister KLIC, maar zij benaderen mij altijd op een fijne manier. Doordat ik altijd zo snel antwoord krijg op mijn vragen en er geluisterd wordt naar mijn feedback voel ik me in ieder geval een serieuze klant. En dat is fijn.”

Ook snel en eenvoudig KLIC-meldingen doen en exporteren naar andere GIS? Neem dan contact op via info@misterklic.nl of 030-2270031. Mister KLIC gaat vervolgens samen met jou op zoek naar maximale tijdsefficiëntie in het gehele proces van het doen van KLIC-meldingen, het creëren van overzicht en de uitwisseling van de KLIC-informatie.

Ons aanbod

Mister KLIC biedt handige oplossingen voor alles omtrent KLIC-meldingen. Bekijk daarom snel het aanbod van Mister KLIC.

Meer nieuws

Sidebar afbeelding

Alle productupdates van Mister KLIC in november 2024

Dankzij de input van onze klanten hebben we de afgelopen maand veel nuttige ideeën voor en verbeteringen aan Mister KLIC kunnen doorvoeren.