Nieuwsbericht afbeelding

Unihorn: “Mister KLIC is aan te bevelen aan iedereen die graafmeldingen doet en dat graag snel wil doen”

Eerder in de reeks studycases is TenneT aan het woord geweest. Zij roemden de eindeloze deelmogelijkheden van KLIC-meldingen binnen hun organisatie als belangrijkste meerwaarde van Mister KLIC. Nu spreken we Unihorn, ook een klant van het eerste uur, die net als andere klanten heeft bijgedragen aan de doorontwikkeling van Mister KLIC. En precies die wisselwerking sluit aan op de visie van de ontwikkelaars van de weboplossing: de beste tool maken voor en door de markt.

Wie: Sander van der Brugghen
Functietitel: werkvoorbereider
Werkzaamheden binnen Unihorn: voorbereiding boorwerkzaamheden en het coördineren daarvan binnen GIS 

Om even bij het begin te beginnen: hoe is de samenwerking tussen Unihorn en Mister KLIC ontstaan? 
“Ik ben online gaan zoeken om ons proces van KLIC-meldingen te optimaliseren. En toen heb ik wat aanbieders vergeleken. Belangrijkste voor ons was dat een ingevoerde KLIC-melding direct zichtbaar was in onze eigen GIS-omgeving en dat was door de aangeboden WFS-service van Mister KLIC mogelijk. Van daaruit zijn de gesprekken gevoerd om te kijken hoe we de applicatie nog verder kunnen laten aansluiten op onze werkprocessen. En de manier waarop Mister KLIC daarop reageerde was heel prettig.”

Hoe werd er gewerkt met KLIC-meldingen voordat Mister KLIC er was?
“We deden voorheen de aanvragen bij het Kadaster. Dat doen we nog steeds wel, maar we werken ook met ArcGIS Online. En buiten met ArcGIS Fieldmaps. Dat moest samengebracht worden. Dan kun je een export draaien vanuit het Kadaster en dat omzetten in een AutoCAD-project en dat dan vervolgens weer omzetten naar een Shapefile en uploaden om het uiteindelijk in onze GIS-omgeving te zien te krijgen. Dat zijn wel erg veel handelingen die ook nog eens door maar een paar collega’s uitgevoerd kunnen worden omdat zij de benodigde pakketten en kennis hebben. Het was dus al met al een hoop werk en vrij zinloos om mee door te gaan, waardoor ik toen op zoek ben gegaan naar een oplossing om dat anders te doen. En toen kwam ik bij Mister KLIC uit.”

Wat is de belangrijkste meerwaarde van de samenwerking tussen Mister KLIC en Unihorn?
“Naast de genoemde koppeling tussen Mister KLIC en onze GIS-omgeving toch wel de manier waarop wordt gereageerd op wat je aandraagt als verbeterpunten en de snelheid waarmee daarop wordt geacteerd. Het voordeel denk ik ook wel van samenwerken met een wat kleinere organisatie.” 

Aan wie zou je Mister KLIC nog meer aanbevelen?
“Aan mensen die graafmeldingen moeten doen en dat graag snel willen doen. We spreken ook weleens met collega’s in het veld en als ze dan vragen wat wij gebruiken, noem ik ook altijd Mister KLIC omdat wij er wel tevreden over zijn.”

Wat is de technische impact en wat vraagt de koppeling van ICT?
“Je moet even begrijpen hoe het werkt met die WFS/WMS-koppeling, maar dat is eigenlijk ook weer niet zo heel spannend. Het voordeel is dat je het op kaartniveau meteen kan inrichten zonder dat iemand daar last van heeft. Ik denk dus dat de impact beperkt is omdat de KLIC-meldingen in een extra kaartlaag getoond worden die gebruikers aan en uit kunnen zetten. Meer dan dat is het niet. Alleen de meldingen in de kaart krijgen was dus even stoeien, maar dat is met alle nieuwe software.”

Tot slot: wat is je meest positieve ervaring in de samenwerking met Mister KLIC?
“Als bedrijf de snelle respons en het open staan voor adviezen en aanpassingen.” 

Ook snel en eenvoudig KLIC-meldingen doen en deze eindeloos exporteren naar de GIS-pakketten binnen jouw organisatie? Neem dan contact op via info@misterklic.nl of 030-2270031. Mister KLIC gaat dan samen met jou op zoek naar maximale efficiëntie in het gehele proces van het doen van KLIC-meldingen, het creëren van overzicht en de verschillende GIS-integraties.

Ons aanbod

Mister KLIC biedt handige oplossingen voor alles omtrent KLIC-meldingen. Bekijk daarom snel het aanbod van Mister KLIC.

Meer nieuws

Sidebar afbeelding

De archieffunctie van Mister KLIC: hoe werkt het?

Nieuw in Mister KLIC: een archieffunctie die alle KLIC-meldingen binnen de organisatie permanent toegankelijk houdt. Handig als bewijsmateriaal of naslagwerk.