Nieuwsbericht afbeelding

Succesvol overstappen: RIT BV over hun keuze voor Mister KLIC

Mister KLIC positioneert zichzelf graag als ‘de uitgebreidste KLIC-applicatie voor de gunstigste prijs’. Maar liever dan zelf van alles roepen, laten we onze klanten aan het woord. Waarom zijn zij fan? In deze reeks studycases vertellen zij hoe het gebruik van Mister KLIC wordt ervaren, wat de meerwaarde is en voor wie het nog meer aan te bevelen is. Eerder in de reeks studycases zijn onder andere Unihorn, CIAG en TenneT aan het woord geweest. Nu spreken we RIT BV, een begrip in de telecombranche.        

Wie: Edwin Zwijnenburg

Functietitel: Bedrijfsleider

Werkzaamheden binnen RIT BV: RIT heeft twee operationeel directeuren die al het buitenpersoneel onder hun hoede hebben. Edwin is eindverantwoordelijk voor alle administratie, calculatie, werkvoorbereiding en de tekenkamer. In het kort: hij zorgt ervoor dat aangenomen opdrachten goed uitvoerbaar zijn en houdt zich daarnaast bezig met acquisitie en het onderhouden van bestaande klantrelaties.

Om even bij het begin te beginnen: hoe is de samenwerking tussen RIT BV en Mister KLIC ontstaan?

“De samenwerking tussen RIT en Mister KLIC is ontstaan door een tip van Nik van Giessen. Hij werkte eerder bij IMR, een van onze partners die ons helpt bij het verkrijgen van bedrijfscertificeringen. Hij is later naar CIAG gegaan (de eerste klant van Mister KLIC, red.) waar wij ook weer met hem samenwerkten bij bepaalde projecten. En ja, dan heb je wel eens een praatje van ‘hoe doe jij dit, hoe doe jij dat?’. Zo ook een keer over een KLIC-applicatie en toen had hij het over Mister KLIC. En zo is het balletje gaan rollen."

Hoe werd er gewerkt met KLIC-meldingen voordat Mister KLIC er was?

“We maakten eerder gebruik van een andere KLIC-aanbieder. In principe een goede applicatie die altijd goed heeft gewerkt. Maar de eigenaar ervan richt zich op heel veel applicaties en doet dat voor mijn gevoel allemaal maar een beetje half. Het bedrijf is een paar keer overgenomen en dus heel groot geworden. Het werkt voor mij niet als ik moet bellen met een accountmanager die één keer per jaar bij mij in de lucht komt, vaak om iets over het contract te bespreken. Er was gewoon geen klik en ik miste het dat de mensen die ik sprak geen inhoudelijke kennis van het werk of de applicatie hebben. Als ik dan kijk hoe dat nu gaat; als er iets is weet ik de mannen van Mister KLIC zo te vinden. En ze zijn altijd in staat en bereid om mee te denken en met oplossingen te komen.”

Edwin vervolgt: “Zo is de samenwerking met Mister KLIC ook wat ontstaan: wij wilden graag een koppeling met Street Smart, van Cyclomedia. De enige die destijds riep die integratie te kunnen realiseren en het ook echt kon, was Mister KLIC. En toen zijn we maar eens echt naar ze gaan luisteren.” 

Wat is de belangrijkste meerwaarde van de samenwerking tussen Mister KLIC en RIT BV?

“Twee hele positieve punten van Mister KLIC die wij ervaren zijn: de manier waarop de KLIC-meldingen op naam worden gezet en hoe de totale route van werkzaamheden, ook als die 20km lang zijn, op de kaart worden weergegeven. Voorheen werden dat dan 20 verschillende namen van KLIC-meldingen, terwijl ze wel op hetzelfde werk betrekking hadden. Dan was het soms echt behoorlijk zoeken welke KLIC het nou eigenlijk is geweest. En dat is nou niet meer.”

Edwin vervolgt: “Ook heel fijn: Mister KLIC is een website en geen app. Daardoor heb je niet meer te maken met type toestellen, versienummers of het moeten updaten van de app. De website werkt gewoon altijd en op ieder type toestel. En heel snel ook. Voor ons zijn dit hele belangrijke punten.”

Tot slot over de organisatie achter Mister KLIC zegt Edwin het volgende: “Het is een jong en fris bedrijf met korte communicatielijntjes. Als ik met feedback kom hebben ze altijd een luisterend oor en proberen ze ook meteen met een oplossing te komen. En tuurlijk, Mister KLIC is nou nog wat kleiner en het is de vraag hoe dat over 10 jaar is, maar nu werkt het perfect.”*

Aan wie zou je Mister KLIC nog meer aanbevelen?

“Aan wie niet? Wij hebben er positieve ervaringen mee en het gebruiksgemak is heel hoog, dus eigenlijk aan iedereen. En zeker voor de infrabedrijven zoals telecom en bedrijven die de energietransitie gaan uitvoeren. Maar ook voor hoveniersbedrijven die volgens mij twee jaar geleden nog nooit van een KLIC-melding hadden gehoord, maar er nu ook steeds meer te maken krijgen. Misschien is dat zelfs wel een wat onderbelichte branche.”

Wat is de technische impact om Mister KLIC te gebruiken?

“Wij zijn echt naar alle tevredenheid overgestapt en dat komt voor een groot deel door het meedenken en ontzorgen van Mister KLIC. Het gebruik zelf heeft geen impact, want je hebt geen gedoe met de App Store of Google Play waar je een app moet downloaden en installeren, het werkt direct. Voorheen moest ik iedereen dat uitleggen. Nu stuur ik gewoon een link door en het werkt bij iedereen want de link is voor iedereen hetzelfde. En het maakt niet uit welk toestel die mannen hebben. De technische impact is dus eigenlijk niks, maar er zijn natuurlijk altijd vragen. En dan is het goed om iemand intern aanspreekpunt te maken. Zodat bij vragen iedereen direct geholpen kan worden."

Edwin vervolgt over de aanpak: “Wij werkten 10 jaar lang met dezelfde applicatie, dan is het voor sommigen best even wennen aan iets nieuws. En verandering stuit bijna altijd op weerstand. Dan is het goed om iedereen daar goed in mee te nemen en stapsgewijs het oude uit te faseren en het nieuwe te introduceren. Wij hebben dat proces samen met Mister KLIC opgepakt: zij gaven een training op locatie, verzamelden feedback en verwerkten verbeterpunten, wij checkten regelmatig of Mister KLIC al door iedereen werd gebruikt. Daar konden we bij Mister KLIC ook eenvoudig overzichten van opvragen. En zo konden we de mensen die nog niet over waren wat extra aandacht geven. Je moet dat toch samen doen. Wat ook heeft geholpen is dat we in het begin van onze gesprekken een paar mensen hebben betrokken bij het testen van Mister KLIC. Die mannen waren toen meteen enthousiast en dan heb je ook meer draagvlak als je daadwerkelijk iets nieuws introduceert.”

Tot slot: wat is je meest positieve ervaring in de samenwerking met Mister KLIC?

“Dat is denk ik toch wel de manier waarop we samen de overstap hebben geregeld. Want wij zaten eigenlijk nog vast aan ons vorige contract, maar we wilden wel graag eerder overstappen. En daar heeft Mister KLIC toen echt behoorlijk in meegedacht om het financieel aantrekkelijk te maken. Dat is niet vanzelfsprekend en zijn we dan ook heel erg blij mee.”

* Hier wil Mister KLIC toch even op reageren, want die vraag wordt vaker gesteld. En het antwoord is simpel: dan neemt Mister KLIC meer klantsuccesmanagers aan.  

Ook snel en eenvoudig KLIC-meldingen doen en veel geld besparen op de kosten van je systeem voor KLIC-meldingen? Neem dan contact op via info@misterklic.nl of 030-2270031. Mister KLIC gaat dan samen met jou op zoek naar maximale efficiëntie in het gehele proces van het doen van KLIC-meldingen met het hoogste gebruiksgemak.

Ons aanbod

Mister KLIC biedt handige oplossingen voor alles omtrent KLIC-meldingen. Bekijk daarom snel het aanbod van Mister KLIC.

Meer nieuws

Sidebar afbeelding

Altijd zicht op wie wanneer welke KLIC-melding opent

Op verzoek van veel gebruikers: vanaf nu wordt automatisch bijgehouden wie, wanneer en op welk apparaat een KLIC-melding opent...