Nieuwsbericht afbeelding

CIAG: “Van hoofdopdrachtgever tot civiele graafmedewerker: de hele keten kan Mister KLIC gebruiken zonder andere programma’s nodig te hebben”

Eerder in de reeks studycases is TenneT als klant aan het woord geweest. Zij roemden het overzicht en de exportmogelijkheden van KLIC-meldingen binnen hun organisatie met behulp van Mister KLIC. Nu spreken we CIAG, ooit de eerste klant, die net als andere klanten heeft bijgedragen aan de (door)ontwikkeling van Mister KLIC. En precies die wisselwerking sluit aan op de visie van de ontwikkelaars van de weboplossing: de beste tool maken voor en door de markt.

Wie: Nik van Giessen
Functietitel: KAM manager
Werkzaamheden binnen CIAG: zorgt onder andere voor procesoptimalisatie, de naleving van wetgeving en het verkrijgen van certificaten op het gebied van Kwaliteit, Arbeid en Milieu. Heeft het proces ingericht om te voldoen aan de richtlijn CROW-500 en zorgt ook voor de naleving ervan.

Om even bij het begin te beginnen: hoe is de samenwerking tussen CIAG en Mister KLIC ontstaan?
“We zaten eerst bij een concurrent van Mister KLIC. Dat werkte altijd prima, totdat we het contract moesten verlengen en ze opeens hele gekke prijzen gingen vragen. Daar waren we niet van gediend en toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Ik heb meerdere partijen vergeleken, waaronder Mister KLIC. En daar hadden we eigenlijk meteen een goede klik mee (zegt hij met een grote grijns, zich bewust zijnde van de woordgrap). We hebben toen gesprekken gevoerd over de mogelijkheden, omdat de webapplicatie die ze op dat moment hadden nog vrij basic was. Van daaruit zijn we samen een ontwikkeltraject aangegaan waarbij zij het programma steeds verder hebben doorontwikkeld aan de hand van ervaringen die ik zelf heb opgedaan of die ik hoorde van mensen uit het veld. Het resultaat is dat het nu een programma is waarin alles zit wat wenselijk is, met nog meer functionaliteiten dan bij de concurrenten.”

Hoe werd er gewerkt met KLIC-meldingen voordat Mister KLIC er was?
“We deden voorheen de aanvragen bij een concurrent. Dat werkte toen prima, maar het werd voor ons veel te duur. En nu hebben we meer functionaliteiten voor een veel lagere prijs. En dat heeft ons ook wel verrast, hoor, dat Mister KLIC in staat was de applicatie voor ons zo te maken dat het voelt als maatwerk en daar dan ook nog op kan doorontwikkelen met zo’n breed scala aan functionaliteiten. Nu ook weer met Street Smart van Cyclomedia, dat heeft Mister KLIC volgens mij als enige. En dat is zo belangrijk, dat je naast een tekening ook echt kan kijken naar de werkelijke situatie en de mogelijke risico’s op basis van foto’s.”

Wat is de belangrijkste meerwaarde van de samenwerking tussen Mister KLIC en CIAG?
“Voor mij is een van de grote pluspunten ten opzichte van andere partijen het persoonlijke contact. Als je iets vraagt, krijg je heel snel reactie en ze proberen altijd mee te denken. Een goed voorbeeld daarvan is de risicoanalyse. Die lieten wij altijd extern uitvoeren en dat kostte iedere keer weer een paar honderd euro. Zo’n risicoanalyse wordt voorgeschreven vanuit CROW-500. Het risicogrid dat daaruit komt is voor ons erg waardevol, want je ziet direct aan de hand van een kleur wat een hoog of een laag risicogebied is. Dit is handige informatie voor bijvoorbeeld het bepalen van de locatie van de proefsleuven. Toen we Mister KLIC vroegen daar eens over mee te denken, hebben ze de risicoanalyse als functionaliteit toegevoegd aan de applicatie. Je zou kunnen stellen dat wij daarmee de investering in Mister KLIC nu heel snel terugverdienen.”

Aan wie zou je Mister KLIC nog meer aanbevelen?
“Het mooiste zou zijn als heel Nederland ermee werkt, omdat je Mister KLIC in heel de keten kan gebruiken en alle processen erin kan verwerken. Dat is er ook zo handig aan, dat de netbeheerders, vaak de hoofdopdrachtgevers, al kunnen starten met een oriëntatiemelding. Zij kunnen vervolgens een eerste risicoanalyse uitvoeren en die aan ons doorgeven. Dan kunnen wij in Mister KLIC de proefsleuven bepalen. Vervolgens doen we de graafmelding ook in Mister KLIC. En als je onderaannemers ook Mister KLIC gebruiken, kunnen die weer buiten de KLIC-melding gebruiken of een schade melden. Van hoofdopdrachtgever tot civiele graafmedewerker: iedereen kan Mister KLIC gebruiken zonder andere programma’s nodig te hebben.”

Wat is de technische impact om Mister KLIC te gebruiken?
“Heel laag. Het aanmaken van accounts is heel eenvoudig en het is echt een gebruiksvriendelijk programma. Ik hoef dan ook nooit uitleg te geven wanneer een nieuwe collega start. Als je het programma opent, is heel duidelijk te zien welke KLIC-melding door wie is gedaan. In het veld is het nog makkelijker want je downloadt de app, je logt één keer in en hij doet het. Als je dan klikt op de dichtstbijzijnde KLIC-melding zie je gelijk welke KLIC-melding je moet hebben en die kan je dan openen. Je hoeft zo niet eens een KLIC-melding te zoeken. Alle functionaliteiten zijn heel gebruiksvriendelijk ingericht, dus technisch gezien zijn er voor ons geen uitdagingen.”

Tot slot: wat is je meest positieve ervaring in de samenwerking met Mister KLIC?
“Het persoonlijke verhaal heeft mij altijd heel erg aangesproken. De mannen achter Mister KLIC snappen je echt, denken mee en willen de applicatie zo maken dat die voor de klant het beste werkt. Ik heb ook altijd het gevoel dat ze er alles aan doen om mij tevreden te stellen. En dat doet het bij mij beter dan een of ander commercieel verhaal van een accountmanager van een grote logge organisatie. Dat is ook wel echt het grote voordeel in vergelijking met de grote concurrenten, dus ik hoop dat ze zelf niet ook te groot worden, haha. Het is echt een heel fijne samenwerking zo.”

Ook snel en eenvoudig KLIC-meldingen doen en de hele keten faciliteren? Neem dan contact op via info@misterklic.nl of 030-2270031. Mister KLIC gaat vervolgens samen met jou op zoek naar maximale tijdsefficiëntie in het gehele proces van het doen van KLIC-meldingen, het creëren van overzicht en de verschillende exportmogelijkheden.

Ons aanbod

Mister KLIC biedt handige oplossingen voor alles omtrent KLIC-meldingen. Bekijk daarom snel het aanbod van Mister KLIC.

Meer nieuws

Sidebar afbeelding

Cyclomedia: “Met een weboplossing met de conversiemogelijkheden als die van Mister KLIC bespaar je echt heel veel tijd”

Studycase Cyclomedia: over een partnership met Mister KLIC dat interessant voor beide partijen en hun klanten is.